lauantai 1. elokuuta 2009

Mennyttä viikkoa...

Kirjoittelen nämä ensimmäiset postaukset nyt vähän takautuvasti menneestä kesästä. Viime perjantaina eli reilu viikko sitten olin Tampereella ystäväni luona käymässä. Lähdimme viihteelle kovasta vesisateesta huolimatta ja päädyimme Love Hotelliin. Oli ihan loistava reissu, vaikka olisin voinut juoda hieman vähemmän niistä pöytään kannetuista kymmenestä light siidereistä, ne kun eivät olleet edes mitään kovin hyviä ;) Mutta pakkohan se oli kohteliaisuudesta maistaa. Ilman noita olisin ollutkin lähes selvinpäin.

Lauantaina varasimme ystäväni kanssa ex tempore matkan Milanoon viideksi päiväksi. Eikä maksanut kuin n. 240e/hlö/5 pvä hotellissa + lennot. Itse tosin sain nämäkin synttärilahjaksi, kiitos vain :) Itselläni ei olisi ollut varaa maksaa tuonkaan verran, kun en töitäkään tälle kesälle löytänyt.

Illalla olin erään uudemman tuttavuuden pyynnöstä hänen ystävänsä mökillä käymässä. Siellä oli käynnissä rapujuhlat, mutta saavuin niin myöhään, etten vieläkään päässyt maistamaan rapuja, snif :( Olen siis jo pitkään haaveillut rapujuhlien järjestämisestä... Muuten oli kyllä ihan kiva reissu, vaikka vähän ulkopuolinen olinkin. Nuotiolla istuminen aamunkoitteessa oli varsin tunnelmallista, sääli ettei tuoltakaan illalta ole yhtään kuvia.

Alkuviikosta oli sitten yksi sukujuhlan tynkä naapurikaupungissa sekä muistaakseni parikin leffailtaa. Ainakin "He's just not that into you" (aika perushömppää mutta tirautinpa kyyneleenkin :) ) tuli katsottua. Muita parin viikon sisällä nähtyjä leffoja ovat olleet Marley & Me (ihana!), The Curious Case of Benjamin Button (ei oikein iskenyt, hidastempoinen, ennalta-arvattava ja epärealistinen), Harry Potter and the Half-Blood Prince leffateatterissa (tyksin, vaikkei ko. kirjan lempparini Harry Pottereista olekaan), Pulp Fiction (tyksin), Tully (ihan jees, ideana ilmeisesti "Life's a bitch and then you die"), Malcolm X (tositapahtumiin perustuva ilmeisesti, vähän olisi voinut tiivistää, oli aika pitkä mutta muuten jees)...

Mutta keskiviikkona toteutin S:n kanssa pitkään haaveillun retken Helvetinjärven kansallispuistoon Ruovedelle. Vanhempani harrastavat geokätköilyä ja olivat juuri käyneet ko. paikassa, joten heiltä saimme hieman reittiohjeita. Matka oli piiiiiitkä, mutta mukava. Menomatkalla poikkesimme Ylöjärvellä Elo-kauppakeskuksessa pikaostoksilla ja S syömässä. Tässä muutama kuva (kamerasta loppui akku tuon kolmannen jälkeen, joten varsinainen paikan varsinainen nähtävyys eli rotko nimeltä Helvetinkolu jäi ikuistamatta, snif):

Polun alkuosan maisemia. Aika hienoa metsää kyllä :) Yhteensä kävelymatkaa Helvetinkolulle oli 2km. Perillä olisi voinut paistaa makkarat, mutta eipä tullut mukaan.

Kävelyreitti oli todella helppokulkuista. Itsellänikin oli vain lyhyt hame päälle, mutta ihan hyvin sillä selvisi. Tosin jos kolua pitkin haluaa kulkea alas järven rantaan, on siinä matkalla muutama isompi pudotus, joiden kohdalla housut olisivat saattaneet olla aika jees. Ja koiraa sai näiden kohtien yli nostella varmuuden vuoksi. Onneksi oli kaksi ihmistä matkassa ja suht pieni koira nosteltavaksi ;)

Näitä pikkuruisia sammakkovauvoja mennä vilisti paljon siellä polulla. Maasto oli lampareista ja soista, eli sammakoille ihanteellisia kutupaikkoja täynnä. Myös rupikonnavauvoja näkyi jokunen. Kolun pohjalla puolestaan oli kolme myyrää tullut päiviensä päähän. Ilmeisesti noilla pikkujyrsimillä ei tuo korkeuserojen havaitseminen ja pudotusten varominen toimi ihan samoin kuin monilla isommilla. Tämän kyllä muistan omista edesmenneistä hamstereistanikin...

Ruovedeltä pääsimme kotiin ehkä 23 maissa ja sitten T vielä poikkesi tuon Tully-leffan kanssa viettämään leffailtaa. Meillä oli iso, Elosta ostamani dippivadillinen broilerpyöryköitä, nakkeja, naposteluporkkanoita, miniluumutomaatteja, viinirypäleitä ja dippejä sekä suolacashew-pähkinöitä naposteltavana, sääli ettei tullut napattua kuvaa.

Torstaina sitten suuntasimme T:n kanssa Vantaalle katsomaan tulevaa asuinlähiötäni ja -taloani (ulkoapäin) sekä allekirjoittamaan vuokrasopparin. Kävimme myös Viikissä tutustumassa yliopistorakennukseen. Hetken aikaa ko. hoodeilla seikkailtuamme suuntasimme kohti Itäkeskusta. Onneksi oli navigaattori mukana, muuten olisimme saattaneet olla hieman hukassa :D Itiksestä T löysi metsästämänsä farkut oikean kokoisina, jonkun paidan, viinipullon ja ehkä jotain muuta pientä.

Itse vältyin ostamasta uusia vaatteita (koitan säästää vähän Milanon matkaa varten), mutta sen sijaan hamstrasin 4l herneitä (hintaan 1,40e/l eli älyhalpaa) sekä kuusi ihanan väristä mappia Tiimarista hintaan 1,70e/kpl. Meitä kun kehotettiin hyväksymiskirjeen mukana tulleissa papereissa panostamaan arkistointiin ;) Ja itse kun olin toissavuonna 3kk työharjoittelussa eräällä eläinklinikalla, oli sikäläisellä eläinlääkärillä mappihyllyssään edelleen opiskeluaikaisia luentoprujuja jemmassa mahdollista tarvetta varten, eli ilmeisen pitkäaikaisesta sijoituksesta on noidenkin kohdalla kyse - siksi halusinkin niiden olevan mahdollisimman kivan värisiä, ei mitään perus musta/punainen/sininen/vihreä -linjaa. Mappien lisäksi tuli HP-leffareissulla hankittua Marimekon vaaleanpunainen unikkopenaali ja joitain kyniäkin on tullut jo osteltua. Unelmien opiskelupaikka motivoi panostamaan tälläisiinkin juttuihin aivan toisin kuin mikään muu koulu ennen ;)

Illalla katsoimme vielä leffan Malcolm X muutaman viinilasillisen kera. Ja kyllä sitten uni maittoikin. Eilispäivän olin melkeinpä vain kotona, mitä nyt kaupassa tuli poikettua ja hain porukoilta auton käyttööni. Välillä kun on ollut päiväkausia poissa kotoa, on kiva vain olla ja rauhoittua :) Ikävä kyllä taisin tosin saada T:ltä kesäflunssan, joka tällä hetkellä hieman verottaa oloa. Kuumetta ei sentään (kop, kop) ainakaan vielä ole. Pitäisiköhän raahautua hakemaan kaupasta sokeritonta mustaviinimarjamehua?