lauantai 10. huhtikuuta 2010

Pääsiäiskuulumisia/Tallinna

Pääsiäisloman piti olla rentotouttava irtiotto arjesta ja opiskelusta mutta pöh, oli jatkuvasti niin paljon menoa, etten juuri ehtinyt henkeä vetää. Torstaina lähdimme kotiin munarikasta pääsiäistä julkisille kulkuvälineille toivotellen: matkaan kun hurahti nyt 4-5 tuntia, kun ensimmäinen dösä ei tullut (aikatauluja muutettu, kivat teille), joten myöhästyin junasta. Menin kuitenkin seuraavalla dösällä 20 minuutin päästä asemalle saadakseni kuulla, että seuraava juna on jo täynnä, joten odottelinpa sitten puoli tuntia sitä seuraavaa, josta ei tosin ollut jatkoyhteyttä kotiin. Tampereella sain sitten odotella bussia kotikaupunkiin puoli tuntia mutta yllätysyllätys, sekään ei tullut! Onneksi seurana istuskellut T2 lopulta heitti meidät kotiin asti bensarahaa vastaan. Illalla käytiin vielä H:n kanssa yksillä vaihtamassa kiireemmät kuulumiset. Launtaina poikettiin porukoiden kanssa yhdellä geokätköllä. Piti käydä katsomassa keväistä koskea (joka olikin vielä ihan jäässä ja kesy) sekä ulkoiluttaa koiraa, mutta aika lyhyeksi jäi sekin lenkki. Illalla käytiin vielä viihteellä ja kebulla ja lauantaina ajettiin S:n kanssa Vantaalle.

Sunnuntaiaamuna klo 10.30 lähti Eckerö Linen laiva satamasta kohti Tallinnaa. Laivamatka kaikkineen oli varsin sumuisa, mutta Viron puolella oli jo ihanan keväistä ja aurinkoista :)

En voinut olla koko ajan miettimättä, että entä jos olisinkin muuttanut tänne (lue: Tarttoon) asumaan, jos olisin päässyt opiskelemaan sinne elukkaan. Paperit piti laittaa menemään ja hyvin olin jo asennoitunutkin ulkomaille muuttoa kohtaan, mutta eipä sitä sitten tarvittukaan.

Yövyimme aivan sataman tuntumassa Clarion Euroopa -hotellissa, mikä oli hyvä ratkaisu. Hotelli oli halpa, uusi, neljän tähden arvoiseksi rankattu ja kaikki tarvitsemamme löytyi lyhyen kävelymatkan päästä (pätee kyllä Tallinnassa melkein kaikkiin hotelleihin) :)

Oli aivan pakko kuvata toi kylppäri, koska olen jo pitkään miettinyt omani kohtaloa, kun en ole siihen yhtään tyytyväinen. Tämä hotellin kylppärin värimaailma sai mut kuitenkin inspiroitumaan: suklaan ruskea ja turkoosi (+valkoinen) ovat mielestäni aina näyttäneet hyvältä yhdessä, olisiko tässä potentiaalia omaankin sisustukseen?

Vanhassa kaupungissa tai nähtävyyksillä emme tällä kertaa käyneet. Kunhan shoppailimme ja nautiskelimme. Kerrankin karppiruuan löytäminen oli huomattavan helppoa.

Sääli, ettei vastaavaa 70% mantelisuklaata ole Suomen marketeista saatavilla. Then again, ehkä ihan hyväkin :D Nautiskelimme illalla myös juustoja, viiniä, salaatteja, mansikoita, pääsiäisen kunniaksi pashaa (en ollut ikinä ennen maistanutkaan!) ja muuta hyvää, ja katselimme suomalaisia tv-ohjelmia.

(Kaikki epäterveellinen on S:n :D)

Maanantai kului niinikään shoppailun merkeissä ja tällä kertaa löysimme jopa jotain kivaa, josta saatan tehdä oman postauksensa tai sitten en.

Tulomatkasta ensimmäisen kolmanneksen istuskelimme laivan kannella. Aurinko paistoi tosi lämpimästi ja oli ihanaa vain olla :)

Kotiin päästyämme en malttanut vielä jäädä Vantaalle, koska se olisi tarkoittanut Iipun jättämistä viikoksi hoitoon kotipaikkakunnalle, enkä kestänyt sitä ajatusta :( Turvasaappatkin olivat lauantaina jääneet sinne, joten matkasin S:n seurana yöllä takaisin ja tulin aamupäiväjunalla Iipun kanssa kotiin. Sitten olikin vuorossa varsapäivystys, eli mites tuo kotona rentoutuminen? No, onneksi pakollisia harkkoja ei tällä viikolla ollut kauheasti, joten otin aika rennosti ja nyt olen taas lukulomalla. Tänään pitkästä aikaa en ole tehnyt mitään kummallista!

Nyt kun lumet ovat sulaneet ja kadut lakaistut on ollut ihana käydä megalenkeillä mp3-soitin täynnä uusia biisejä. Ihan kuin viime keväänä, mutta stressitaso on aivan toista luokkaa = olematon. Pääsimme torstaina myös ensimmäistä kertaa kokeilemaan agilitya aivan tässä lähellä sijaitsevalla agilityhallilla pienen elukkalaisporukan kanssa ja voi miten se olikin kivaa! Aloittelimme vaatimattomasti hypyistä ja putkesta, jota Iippu hieman ensin jännitti. Olin kuitenkin tyytyväinen edistykseemme, vaikka Iipun koulutuksessa ne omat haasteensa (lähinnä toistojen ja motivoinnin suhteen) onkin. En malttaisi odottaa seuraavaa kertaa! :)